I vår scoutkår finns det nio avdelningar. Varje avdelning träffas en gång i veckan och gör olika aktiviteter. Ofta är mötena utomhus. Vill du gå med i en avdelning eller bara testa ett möte, kontakta oss.

Spårarna årskurs 2-3

I Scouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du går i andra klass, och var beredd på äventyr redan från första dagen.

I Scouterna får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus.

Vargungarnas sida

Indianernas sida

Djungeldjurens sida

Upptäckarna årskurs 4-5

I Scouterna gör du spännande upptäckter varje dag. Upptäckarscout blir man när man börjar fjärde klass.

Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Upptäckare direkt. I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Gnagarnas sida

Fåglarnas sida

Äventyrarna årskurs 6-8

I Scouterna är det äventyr från första dagen. Du blir Äventyrarscout när du börjar sjätte klass. Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Äventyrare direkt.

Hovdjurens sida

Rovdjurens sida

Utmanarna 15-18 år

Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Utmanare direkt. Utmanarscout blir du från nionde klass.

Tillsammans med din patrull får ni uppleva utmanande friluftsliv och engagera er i samhällsfrågor.

Svamparnas sida

Rover 19-25 år

Roverscouting utmanar gränser. Scouten har samlat på sig erfarenheter och kunskap och väljer vad den vill utveckla vidare.

Att utveckla sitt ledarskap, att lyssna och stötta eller att på annat sätt vara redo för livet.

Rover sida