Kåradministration

Det ska vara enkelt och roligt att vara ledare eller styrelsemedlem i vår kår. På denna sida har vi samlat information om de verktyg som kåren använder sig av för att underlätta och förenkla din ledaradministration.

Google Suite

Google Suite är Partille scoutkårs verksamhetsstöd. Här kan ledare och styrelse skapa och dela dokument samt administrera maillistor.

Hemsida

WordPress är Partille scoutkårs informationskanal. Här kan styrelse och ledare sända mail till Webmaster för att publicera terminsprogram, nyheter och kalenderhändelser till scouter och föräldrar.

Scoutnet

Scoutnet är Scouternas medlemsregister och verksamhetsstöd.

Medlemsregistret Scoutnet – Scouterna

Försäkringar

Försäkringen gäller så fort medlem i Scouterna deltar i någon verksamhet som anordnas av Partille scoutkår.

Försäkringar – Scouterna

GPDR

GDPR (General Data Protection Regulation) är den dataskyddsförordningen som gäller inom EU  för hantering av personuppgifter. Partille scoutkår följer Scouternas rekommendationer.

GDPR – Scouterna

Mallar