Scoutdräkten

Vi scouter känns lätt igen när vi bär scouthalsduk, scoutskjorta eller andra scoutkläder.
Grundplagg i scoutdräkten är scoutskjorta, scout-t-shirt eller scoutpiké samt scouthalsduk med sölja. På scoutskjortan fäster vi märken för att berätta vad vi gjort, tillhörighet och vilka intressen vi har.
När alla har samma kläder ser man inte vem som är fattig eller rik och det skapar gemenskap.

Scouthalsduk

När man som ny medlem i Partille Scoutkår betalar sin första medlemsavgift får man en snygg kårhalsduk. Om man tappar bort sin halsduk, går det att köpa en ny kårhalsduk från kåren.

Köp scoutskjortan

Du kan köpa scoutskjorta, scoutmärken, andra scoutkläder i Scouternas egen shop (se nedan). Där kan du också läsa mer om var märkena skall sitta på skjortan. Kolla gärna med avdelningsledarna innan du handlar scoutskjorta, då det finns några storlekar för provning i scoutlokalen och att det ibland görs gemensamma beställningar. Även Göteborgs scoutdistrikt i Göteborg har scoutskjortor till försäljning.

Scoutshopen

I scoutshopen finns kläder, scoutprylar och utrusning för alla scouter. Överskottet på allting du handlar går tillbaka till scoutrörelsen.
Återbäringssystem ger 5% av summan du handlar för direkt till din scoutkår när du väljer ”Partille Scoutkår” i rullisten vid steg 4 ÅTERBÄRING i KASSAN.
scoutshop.se